18 Apr 2010

Cerita di Stesen Minyak




Cerita ini terjadi beberapa tahun lepas di salah sebuah stesen minyak terkemuka di Malaysia. Cerita ini di olah semula dari kisah benar oleh salah seorang rakan saya.Kisahnya bermula di mana suatu hari si Mamat ni hendak mengisi minyak kereta dia ,seperti hari-hari biasa Mamat akan hanya mengisi minyak kereta waktu di mana minyak dah nak dekat 'E @ empty' kerana bagi dia, dia hanya ulang alik ke tempat kerja sahaja dan stesen minyak ada di mana-mana.

Nak di jadikan cerita, Mamat ni singgahlah di salah sebuah stesen minyak utk mengisi minyak.Selepas itu, dia berjalan dengan 'selamba rock 'nya setelah tinggal kereta ke kaunter stesen utk membayar dan memberitahu pam yang dia nak isi . Mamat ni pun serahlah duit serta kad kepada cik kak di kaunter dgn 'sepantas kilat'.Mamat sedikit 'hairan bin ajaib' kerana cik kak asyik memandang dan senyum kat dia..dalam hati Mamat berkata "Hai, cik kak ni syok kat aku ke.."..Cik kak itu pun bertanya kat Mamat ni.."abg, tak nak bagi number pin sekali ke..,banyak duit abang" sambil menyerah balik kad bank ATM kepada Mamat.Mamat ambil semula kad bank ATM dan bagi Kad Mesra Petronas kepada cik kak tersebut..

Dalam hati Mamat berkata." hai macam mana boleh tersilap bagi kad ni..patutnya Kad Mesra"...Mamat berjalan ke kereta dia semula dan terus mengisi minyak kereta dengan muka tersenyum kerana cik kak tadi masih memerhati dia dari jauh..

Nak cepat punya pasal..mcm-mcm boleh jadi..haha

2 comments:

Fia Abas said...

hehe kalo fia xmo bagi balik dh kad atm tuh =P

rahmahmokhtaruddin said...

Haha.. siapakah mamat itu?

Proton Car Slideshow: Shah’s trip from Shah Alam, Selangor, Malaysia to was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.

webhost

Web hosting
Your domain(s): Enter each address on a new line (Maximum 10)
 
(eg. iwebtool.com)    
 

Powered by iWEBTOOL