16 Oct 2010

Kenapa jenama sentiasa menjadi keutamaan kepada pengguna?



1) Produk yang berjenama biasanya lebih berkualiti ,asli (original) dan memberi nilai terbaik. Lebih nilai untuk wang anda.
Registered or Trade Mark brand
 
2) Jenama yang dipilih lebih memberi keyakinan kepada pengguna kerana menjadi pilihan ramai dan mudah didapati.Produk terbaru selalunya akan menjadi pilihan ramai.

3) Jenama yang terbaik selalunya menjadi pilihan kerana pengeluar sesuatu produk /perkhidmatan dapat memahami keperluan dan kehendak orang ramai.

4) Barangan berjenama selalunya menjadi pilihan kerana pengaruh iklan ,promosi dan pemasaran yang banyak serta kerap di media massa/elektronik dan media cetak. Iklan yang selalu  dipaparkan akan melekat di minda pengguna dan secara tak langsung mempengaruhi pengguna supaya menggunakan produk tersebut.

5) Produk/perkhidmatan dari jenama terkenal biasanya akan memberi servis terbaik dan khidmat selepas jualan kepada pengguna.


6) Penghantaran untuk tempahan produk/ perkhidmatan yang berjenama biasanya lebih cekap dan effesien dan penghantaran cepat seperti yang dijanjikan  kepada pengguna.


Pada masa kini ,produk berjenama mahal dan terbaik biasanya menjadi pilihan golongan korporat @ politik , golongan ternama, usahawan berjaya dan ada juga orang biasa (tapi bukan semua) kerana produk berjenama mahal melambangkan status seseorang..Betul ke ?



“Tak semestinya produk yang berjenama itu baik, produk yang tidak berjenama itu tidak baik, Sebagai pengguna kita berhak memilih yang mana sesuai serta memenuhi citarasa kita.. Pastikan produk yang digunakan itu halal lagi bersih.”  

sekadar hiasan
Di dalam pasaran sekarang, kebanyakan produk berjenama terkenal sudah ditiru,diciplak atau dicetak  rompak, ini sedikit sebanyak menjejaskan keuntungan syarikat yang mengeluarkan barangan original @ asli. Pengguna perlu lebih berhati-hati semasa membeli barang..Jadilah pengguna bijak.



Adakah anda seorang yang pentingkan jenama @ brand sebelum membeli sesuatu barang?

No comments:

Proton Car Slideshow: Shah’s trip from Shah Alam, Selangor, Malaysia to was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.

webhost

Web hosting
Your domain(s): Enter each address on a new line (Maximum 10)
 
(eg. iwebtool.com)    
 

Powered by iWEBTOOL