28 May 2011

Komen di Blog Dapat Tingkatkan SEO Blog [Tips]

Assalamualaikum semua..

Hari ini penulis nak berkongsi beberapa tips blogger yang diambil dari  rujukan internet. Tahukah anda komen pada blog orang lain atau blog sendiri dapat meningkatkan SEO (Search Optimization Engine). Komen pada blog anda dapat membantu memaksimumkan carian laman sesawang (blog) anda  kerana 'keyword' akan lebih mudah ditemui pada laman carian seperti Google, Yahoo dan lain-lain.

Biasanya komen dalam blog anda akan menggunakan 'keywords' yang sama dengan 'posting' anda di mana setiap komen pada blog perlu yang ada kaitan dengan cerita pada blog anda. Ini bererti lebih banyak 'keywords' pada halaman blog akan lebih mudah dijumpai dalam SEO.

Selain itu, blog komentator (org yg komen) ada  juga akan menggunakan 'keywords' berkaitan yang tidak anda digunakan dalam 'posting' blog anda. Ini menyebabkan 'posting' blog anda dijumpai untuk 'keywords' yang anda tidak target.
 
Beberapa 'posting' blog, seperti Forum, muncul sebagai laman web berasingan di dalam laman sesawang carian. Dalam rangka untuk 'posting' blog anda untuk muncul sebagai laman berasingan , forum biasanya akan menggunakan 'thread' dan kod sendiri. contohnya seperti laman sesawang ini Forum Komuniti Hijau Kuning dan Hijau Kuning.com

 
Kesimpulannya, ruang komen pada blog anda dapat membantu memaksimumkan carian laman sesawang/ blog anda. Jadi blogger/ pengunjung perlulah rajin memberi komen kepada blog yang dilawati kerana setiap komen memberi nilai bermakna kepada sesuatu blog dan meningkatkan SEO blog di laman sesawang tersebut.
Komen biarlah positif atau kritikan membina dan ada kaitan dengan topik yang dibincangkan dan juga lupa tinggalkan komen sekali kat bawah ni..
 

4 comments:

Anonymous said...

wordpress banyak dikomen sebab tak ada shoutbox..

syuxer said...

menarik benda ni..tq kongsi info ni

Unknown said...

betapa pentingya komen di blog utk naikkan SEO...kalau pakai plug-in comments lagi bagus kan bro?..

beckhrooy said...

tq

Proton Car Slideshow: Shah’s trip from Shah Alam, Selangor, Malaysia to was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.

webhost

Web hosting
Your domain(s): Enter each address on a new line (Maximum 10)
 
(eg. iwebtool.com)    
 

Powered by iWEBTOOL