22 Jul 2011

Chelsea Asia Tour 2011 (Malaysia XI vs Chelsea)- Keputusan Perlawanan

Keputusan perlawanan persahabatan antara Pilihan Malaysia dengan kelab Chelsea berakhir dengan keputusan 0-1. Chelsea hanya memperoleh kemenangan tipis 1-0 hasil jaringan tendangan percuma kontroversi Didier Drogba pada minit ke-78. Sepakan percuma yang diambil Drogba hampir menerjah jaring tetapi telah diselamatkan oleh penjaga gol Malaysia di 'atas' garisan pintu gol Malaysia. Melalui ulang tayang video, dapat kita perhatikan bola langsung tidak melepasi garisan gol serta bola melantun kemudian ditangkap semula oleh penjaga gol Malaysia. Penjaga garisan nampak seakan-akan bola telah masuk ke pintu gol Malaysia dan pengadil perlawanan mengesahkan jaringan gol.

Jika dilihat dari keseluruhan perlawanan, Chelsea tidak menunjukkan permainan dan aksi sebenar mereka dalam perlawanan persahabatan ini dan hanya menunjukkan skil dan sedikit gerakan cantik dari pemain bintang mereka. Pengurus baru Chelsea juga masih menguji dan mengubah formasi permainan Chelsea dan dia sukar meramal  strategi pasukan Malaysia yang banyak bertahan dan serangan balas pantas. Apa pun ,kekentalan benteng pertahanan dan penjaga gol pertama Pilihan Malaysia menafikan beberapa cubaan bahaya Chelsea.. Syabas Malaysia..Naib Juara Liga Inggeris hampir seri dengan Malaysia..

 Video : Malaysia XI (0-1) Chelsea

No comments:

Proton Car Slideshow: Shah’s trip from Shah Alam, Selangor, Malaysia to was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.

webhost

Web hosting
Your domain(s): Enter each address on a new line (Maximum 10)
 
(eg. iwebtool.com)    
 

Powered by iWEBTOOL