16 Jul 2011

Liverpool Asia Tour 2011 (Malaysia XI vs Liverpool)- Keputusan Perlawanan

Perlawanan persahabatan antara Malaysia XI dengan Liverpool berkesudahan dengan kemenangan besar Liverpool (3-6). Gol-gol Malaysia dijaringkan oleh pemain tengah Safiq Rahim menerusi sepakan percuma cantik pada minit ke-42 sebelum tamat separuh masa pertama.Gol kedua Malaysia dijaringkan oleh penyerang Safee Sali pada minit ke-79 dan minit ke-81.

Gol Liverpool dijaringkan oleh Charlie Adam menerusi sepakan penalti pada minit ke-26, pengadil menghadiahkan sepakan penalti selepas pemain Liverpool dijatuhkan dalam kotak penalti. Gol kedua dan ketiga Liverpool dijaringkan David Ngog pada minit ke-67 dan ke-69. Gol keempat dijaringkan oleh Maxi Rodriguez pada minit 74 .Perlawanan dilanjutkan sehingga '4minit' masa tambahan (masa tambahan yang  agak panjang di mana kurangnya kecederaan pemain) , kedudukan Malaysia sebelum tamat masa sebenar adalah 3-4, Malaysia berada agak selesa pada ketika ini, dan Liverpool mengambil kesempatan atas kelekaan Malaysia dengan menjaringkan gol pada masa kecederaan (minit ke 90 dan minit ke93 ) masing-masing menerusi Maxi Rodriguez dan Dirt Kuyt.

Apapun , gol yang dijaringkan pemain Malaysia antara berkelas dunia...syabas Safiq Rahim ,Safee Sali dan rakan sepasukan...




Video (bahasa Arab): Malaysia 3-6 Liverpool



No comments:

Proton Car Slideshow: Shah’s trip from Shah Alam, Selangor, Malaysia to was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.

webhost

Web hosting
Your domain(s): Enter each address on a new line (Maximum 10)
 
(eg. iwebtool.com)    
 

Powered by iWEBTOOL