29 Jul 2011

Kelayakan Piala Dunia 2014, Pusingan Kedua (Malaysia vs Singapura) 28 Julai

Hasrat pasukan Harimau Malaya untuk beraksi dalam pusingan ketiga Piala Dunia 2014 tidak kesampaian, selepas keputusan seri (1-1) dalam perlawanan kedua, pusingan kedua, Keputusan perlawanan secara argegat , Malaysia tewas (4-6) dengan negara jiran Singapura . Malaysia turun dalam perlawanan kedua tanpa tiga tonggak utama yang dibelenggu kecederaan ( Nurshahrul Idlan Talaha, Aidil Zafuan) dan (Safiq Rahim) yang mendapat kad merah pada perlawanan pertama. Pemain gantian boleh dikatakan kurang berkesan untuk memikul tanggungjawab dan kemungkinan tidak mendapat keserasian apabila 'pertama' kali diturunkan.

Apapun Malaysia bermain baik dan pujian harus diberikan kepada Safee Sali dan Khairul Fahmi selaku penjaga gawang yang banyak menyelamatkan pintu gol Malaysia daripada dibocori. Gol pantas Singapura pada minit ke 79 adalah berpunca dari kesilapan benteng pertahanan yang tidak mengawasi pergerakan pemain dan pemain 'import' Singapura yang berjaya menembusi pertahanan Harimau Malaya. Rata-rata penyokong mahukan pemain pertahanan di'ganti'kan dengan pemain senior seperti Nurhafiz Zamani Misbah (yang beraksi baik semasa perlawanan persahabatan Malaysia-Chelsea) ,Subra, dan Azmi Muslim.


No comments:

Proton Car Slideshow: Shah’s trip from Shah Alam, Selangor, Malaysia to was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.

webhost

Web hosting
Your domain(s): Enter each address on a new line (Maximum 10)
 
(eg. iwebtool.com)    
 

Powered by iWEBTOOL