8 May 2010

Kisah sesat di hutan batu



Bagi yang belum pernah pergi ke ibukota Kuala Lumpur dengan kenderaan sendiri, eloklah bawa sekali adik-beradik@ saudara atau kawan-kawan yang arif dan tahu tentang selok belok jalan di KL, kalau tidak alamatnya maka tersesatlah..

Peristiwa sesat tak jumpa jalan di bandaraya KL terjadi kepada keluarga saya sendiri pada tahun 2000, perjalanan dari Shah Alam ke Selayang memakan masa hampir 3-4 jam..Tersesat bukannya tak bertanya orang atau tak tengok peta atau tak tengok signboard jalan , tapi tersilap masuk lorong @ simpang maklumlah kereta banyak,nak patah balik punyalah payah, jadi 'terpaksalah' pusing 2-3 kali ditempat sama dan cari jalan yang betul. Sejak dari awal lagi, kami dah tanya saudara sebelum ke Selayang, tapi nak buat macam mana boleh jugak tersesat..nasib baik tak masuk 'highway' ke Seremban, kalau tidak sampai esoklah kami tak sampai..haha

Bak kata pepatah "Sesat di hujung jalan, balik ke pangkal jalan".Huh.. Akhirnya jumpa jugak jalan ke bandar Selayang setelah hampir sehari suntuk 'menjelajah' seluruh bandar raya Kuala Lumpur sambil makan angin...

Zaman sekarang ini dah ada GPS,internet, Google Earth dan macam-macam lagi, kalau nak pergi mana pun boleh rujuk dalam ini..

1 comment:

ApekxHensem™ said...

betul2..apek sokong...siklang apek pun pakai GPS..senang...mau pigi KL pun sudah talak takut

Proton Car Slideshow: Shah’s trip from Shah Alam, Selangor, Malaysia to was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.

webhost

Web hosting
Your domain(s): Enter each address on a new line (Maximum 10)
 
(eg. iwebtool.com)    
 

Powered by iWEBTOOL